خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 11:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
روح‌الله‌زاد در نشست الگوی مفهومی امت واحده اسلامی ؛

شاهد هم‌افزایی کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیست‌ها هستیم/ سیاست منزوی کردن ایران شکست خورده است

جانشین اتاق وضعیت فلسطین گفت: صهیونیست ها اقدامات بسیاری برای منزوی کردن ایران اسلامی انجام دادند اما همگی شکست خورد و این شکست های پی در پی سبب ایجاد همگرایی و هم افزایی بیشتر میان کشورهای منطقه خصوصا کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست تخصصی امت همدل با موضوع "الگوی مفهومی امت واحده اسلامی" امروز (دوشنبه 22 مردادماه) با حضور جانشین اتاق وضعیت فلسطین، کارشناسان سیاست خارجی، اساتید و صاحب نظران در دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

احمدرضا روح‌الله‌زاد با اشاره به صهیونیست ها اقدامات و تلاش های بسیاری برای منزوی کردن ایران اسلامی انجام داده اند اما به وضوح می توان دید که همگی این دسیسه ها منجر به شکست شده است، گفت: بر این اساس مشاهده می شود که شکست های پی در پی صهیونیست ها سبب ایجاد همگرایی و هم افزایی بیشتر میان کشورهای منطقه خصوصا کشورهای اسلامی شده است.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، اظهار کرد: امروزه همگان می دانند که صهیونیست ها پس از عملیات وعده صادق، با مشکلات جدی روبرو شدند و به نوعی افکار عمومی دنیا دریافت که این رژیم دارای نقاط ضعف اساسی است.

وی افزود: بر این اساس مشاهده می شود که صهیونیست ها برای جبران چنین خساراتی دست به ترور در تهران زدند تا با اینکار علاوه بر سرپوش گذاشتن بر ضعف نظامی خود، به نوعی قدرت اطلاعاتی شان را به دنیا نشان دهند.

روح‌الله‌زاد با اشاره به اینکه صهیونیست ها دیگر نمی توانند مدعی برخورداری از بازدارندگی در مقابل هر نوع تهدیدی را داشته باشند، ادامه داد: این مهم در حالیست که این رژیم برای رفع این خسارت، اقدام به ترور کرد تا مدعی شود که کشورمان نیز ضعف دارد در حالی که واقعیت امر اینطور نیست و خودشان هم می دانند که چنین مسئله ای وجود ندارد.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که صهیونیست های جنایتکار می توانستند این اقدام غیربشری را در کشورهای دیگر از جمله قطر انجام دهند اما تلاش کردند در ایران صورت بگیرد زیرا سناریو و دسیسه از پیش مشخص شده ای را برای کشورمان طراحی کرده و اکنون منتظر نوع پاسخ جمهوری اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست ها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی از حق خود دفاع خواهد کرد، گفت: این مهم در حالیست که پاسخ کشورمان نسبت به این جنایت که بر خلاف قوانین بین المللی بوده، باید عمیق تر و گسترده از عملیات وعده صادق باشد تا بازدارندگی ایجاد کند.

روح‌الله‌زاد در این راستا، بیان کرد: امروزه همگان اذعان دارند که ایران اسلامی قدرت بالایی دارد و از عمق استراتژیک برخودار است؛ رژیم صهیونیستی و همپیمانانش از جمله ایالات متحده نیز بارها به قدرت پهپادی و موشکی ایران اعتراف کرده که تایید کننده این موضوع است.

جانشین اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت که بعید است رژیم صهیونیستی بخواهد در مقابل پاسخ کشورمان، اقدامی کند زیرا به خوبی می داند که هر نوع خطای استراتژیکی برایش هزینه هایی ایجاد می کند که به هیچ عنوان قابل جبران نیست./

پایان پیام

  • کد خبر : 382022
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار